Durft jouw team de strijd aan te gaan tijdens de Drakenbootrace? Een goede voorbereiding is het halve werk. Tijd dus voor wat info en tips, voordat jullie de boot in stappen! Ook vind je hier alvast de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Teamindeling
Jullie gaan natuurlijk voor de beste indeling op de boot. Download hier de teamlijst en bootindeling en lever deze voor de eerste wedstrijd ingevuld in bij de Infostand. Een handig hulpmiddel om te bepalen wat de beste, gelijkmatige en stabielste verdeling is.
Calculator beste boot-indeling
Het aller-handigst is om deze calculator te gebruiken om voor de beste bootindeling te zorgen, gemaakt door één van de stuurmannen. Je vult de namen en gewichten van de teamleden in, en het programma rekent de allerbeste boot-indeling voor je uit! Op die manier is het gewicht in de boot optimaal verdeeld, ligt de boot het meest stabiel en zo vaar je het snelst én meest veilig naar de finish.
Praktische info
Wedstrijdschema
Dolgraag weten wie de tegenstander is en hoe laat jullie aan de groepsyell moeten beginnen? In aanloop naar Drakenboot delen we de wedstrijdschema's op onze site.
Prijzen & Waxx award
Voor de snelste teams is er natuurlijk de eeuwige roem, maar er staan nog meer leuke prijzen, fonkelende medailles en een mooie wisselbeker klaar voor een plekje in de prijzenkast. En dat is niet alles! Want het team dat alles uit de kast heeft getrokken voor de meest bijzondere outfit, wint de felbegeerde Waxx Award!
Deelnemerstent zondag
Er zijn verschillende bedrijven die op zaterdag hun eigen deelnemerstent op het hoofdterrein hebben staan. Elke tent die op zondag niet meer gebruikt wordt, wordt op zondag gratis beschikbaar gesteld aan teams die op zondag meedoen aan een drakenbootrace. Let op! Reserveren kan niet, dus wie het eerste komt, wie het eerste maalt. Het meenemen van je eigen (party)tent mag helaas niet, vanwege de veiligheidseisen.
Handige links
Veelgestelde vragen
- Wanneer ontvangen we het wedstrijdschema?
Enkele weken voor Drakenboot is het wedstrijdschema klaar. Deze ontvang je per mail.
- Hoe laat moeten we aanwezig zijn?
vanaf 10.00 uur het terrein op. Je team dient minimaal een uur voor jullie eerste race aanwezig te zijn. Bij aankomst graag eerst melden bij de Informatiebalie bij de hoofdingang. Daar kun je deze teamlijst inleveren. Voor Mix Teams liggen er ook polsbandjes klaar bij de Infobalie
- Wanneer en hoe ontvangen we onze bestellingen?
- Tickets: worden in april/mei per email toegestuurd
- Munten: liggen vanaf vrijdag 17.00 uur klaar bij de Kassa/Infobalie (op vertoon van legitimatie)
- Lunchpakketten: staan zaterdag/zondag vanaf 12.00 uur klaar bij de Frietkraam (op vertoon van legitimatie)
- Oefenschema: volgt de eerste week van mei
- Wedstrijdschema: volgt uiterlijk de eerste week van juni
- Mix klasse zaterdag: haal voor de eerste race je polsbandjes op bij de Infobalie
- Mogen we eigen eten/drinken meenemen?
Het is helaas niet toegestaan om eigen eten/drinken/koelboxen etc. mee te nemen, of andere cateraars te laten bezorgen. Op het festivalterrein zijn diverse barren en foodtrucks waar een uitgebreid assortiment verkrijgbaar is. Deze omzet is bovendien onmisbaar om het Drakenboot mogelijk te maken!
- Kunnen we eigen vlaggen, doeken, of ander reclamemateriaal meenemen?
Als jouw bedrijf een tent heeft gehuurd, dan mag eigen materiaal uitsluitend in de tent geplaatst worden. Drakenboot zorgt voor alle signing en sponsoruitingen op het terrein en op de tent, om te zorgen voor een uniforme uitstraling op het festivalterrein en om de zichtbaarheid van sponsoren in de juiste verhouding te houden.
- Mogen we gadgets weggeven?
Leuk als je iets wilt uitdelen onder de bezoekers! Stel ons hier wel even van tevoren van op de hoogte, dan kunnen we checken of er niet al een soortgelijke actie loopt en dan zorgen we voor een promotievergunning. Zo voorkomen we dat de beveiliging het promoten verhindert. Let op: het uitdelen van eten/drinken is niet toegestaan. Graag ook doorgeven voor 16 mei!
- Mogen we flyeren?
Vanwege de duurzaamheid en het streven om het festivalterrein zo schoon mogelijk te houden, is flyeren niet meer toegestaan.
- Waar staat onze tent?
Enkele weken voor het festival is de plattegrond klaar. Deze wordt op de website gepubliceerd. Als je een tent hebt gehuurd, dan kun je op deze plattegrond precies terugvinden waar jullie tent gesitueerd is.
- Zijn er stroompunten?
In de tenten is een stroompunt voor verlichting in de tent. Hier kunnen geen andere dingen op aangesloten worden. De capaciteit van het noodstroomaggregaat is in een stroomplan met de leverancier afgestemd op alle van tevoren opgegeven apparatuur. Hebben jullie ergens stroom voor nodig? Vraag dit dan voor 1 april bij ons aan.
- Is er een garderobe?
Er is geen garderobe. Wel staan er kluisjes bij de in/uitstapsteiger, waar je de waardevolle spullen van je team tijdens de race in kunt opbergen. Zo blijft bijvoorbeeld ook je telefoon droog Is er een garderobe?